Saturday, August 29, 2009

terawih ke-6

Terawih ke-6
Malam tadi hujan. Sejak petang. Tapi pulang dari kelas naik kete kak anis, waaa.. terror gak kak anis memandu. Tak sangka. Gerak jer dari kelas, kami pulang ke rumah kejap untuk asar, itu laa masanya hujan. Dalam 5.45pm kami bertolak untuk ke ”falken” sebab wira kak anis perlu balancing balik dan tukar kedudukan tayar, merdeka nih dia nak balik kelantan... wira tuh asben kak anis punya.

Tapi masa pergi nih, kak anis tak berani nak bawak kete atas jalan sesak, so disuruhnya si bio-aura yg bawak. Ok, aku admit, bio-aura kalau bawak kete, memang sangat minah syumaker ok! Dia nih rock jugak even dalm tudung labuh dia tuh, kan main lagi dia bawak kete, cilok sana sini, takut aku! Dan takut semua org dlm kete tuh..

Sampai jer sana, tanya la staff falken, berapa lama nak buat balancing ngan alliment, boleh si panjang nih ckp ”sejam, kak” giler. Masa tuh nak berbuka pukul baper? Adoi. Sekali bile dah siap, hampeh, 15minit jer. Kena main dengan si panjang, dia bergurau, serius dia sangat tinggi! Dan aku suka tgk lelaki tinggi dari aku nih, ala2 166 aku nih tinggi laa, kan?

Lepas jer gerak dari falken, kak anis ajak pi family store, sebab katanya dia nak belanja adik2 berbuka, tapi kena goreng sendiri laa, . So, diangkutnya nugget, otak2 bungkus, chicken hot and spicy, fruit punch 2 botol, banyak btol dia belanja kami adik2 umah dia, sampaikan kami yg ikut nih tahan2 dia jgn amek barang lagi. Ha, kemudian dia amek ikan lagi, ”makana sahur nnt ya..” senyum dia.

Balik family store, boleh lak singgah gerai ayam percik, beli lagi, ayam percik 3, pastu dia beli tongkeng ayam 4cucuk.

Balik jer umah dah kul 7.20pm, lagi 5minit nak berbuka. Tak sempat nak capai apa, lepas makan, mandi, maghrib, terus gerak ke surau. Masa gerak dari umah, dah hujan renyai, tgh2 jalan tuh, dalam 5 meter jaraknya, imam dah qamat nak isyak! Apa lagi, aku, nadiah ngan azie berlari lari, sampai pakcik2 kat surau nampak pon gelak2 kat kami~ huhuu...

Apa lagi, masa masuk jer saf, habis berdebar2 jantung, nafas turun naik cam baru pas kena kejar dek anjing... dan lepas tuh apa lagi, aku kena wuduk balik la.. sebab terbuang angin lepas salam solat isyak! Sabar je la.

Balik jer surau, terus bukak quran, habiskan separuh al-an’am, habis jer separuh surah tuh, kete kak anis alarm dia buat hal, kul 10.30mlm plak tuh. Oke dah settle, masuk dapur, goreng segala nugget, ayam dan otak2 gulung tuh. Makan laa ramai2..

Aku masuk tido awal sebab rasa tak brapa sihat, perut meragam rupanya.. adeh! Apa laa agaknya yg aku salah makan nih eh..

Ok, skrg dah 27aug, 11.46am, yup, aku tak masuk kelas pasal kena cirit birit! Ok la, aku nak habiskan al-an’am. Tata!

Salam.

No comments: